ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 研究紀要
  3. 第60・61号 (2014年2月) = No.60・61 (Feb. 2014)

特別支援学校(知的障害)高等部進路指導担当教員の就労移行支援に対する困り感 -指導法及び教員支援に関する自由記述から-

https://takamatsu-u.repo.nii.ac.jp/records/6403
https://takamatsu-u.repo.nii.ac.jp/records/6403
b34b3219-c79f-435e-9ed6-9fb287bfe441
名前 / ファイル ライセンス アクション
60-61_1_111-128_a.fujii 60-61_1_111-128_a.fujii etc.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-10-24
タイトル
タイトル 特別支援学校(知的障害)高等部進路指導担当教員の就労移行支援に対する困り感 -指導法及び教員支援に関する自由記述から-
タイトル
タイトル Career Transition Teachers' Perplexion at Special Needs Schools for Intellectual Disabilities : From Analysis of Free Writing Texts about Teacher Support Systems,Effective Instruction Methods for School-to-Work Transition.
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 藤井, 明日香

× 藤井, 明日香

藤井, 明日香

Search repository
川合, 紀宗

× 川合, 紀宗

川合, 紀宗

Search repository
落合, 俊郎

× 落合, 俊郎

落合, 俊郎

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The aim of this study was to investigate teachers’ perplexion for clarifies the issue of Vocational transition services for students with intellectual disabilities. A questionnaire was sent to a total of 1,072 transition teachers belong to 536 special needs school for intellectual disabilities, for collecting free writing texts about perplexion that transition teacher were feeling when they support school-to-work transition with students. These data were using qualitative analysis. As the result, free writing texts were categorized as follows;(1)career development of students for transition goals,(2)collaboration with parents for success of school-to-work transition,(3)use assessment tool and instructional methods for career development for students more effectively,(4)lack of supporting systems for transition teachers within special needs schools, and(5) deficient environment as the job-site-training for students with disabilities.
書誌情報 研究紀要
en : Research bulletin

巻 60・61, p. 111-128, 発行日 2014-02-28
出版者
出版者 高松大学・高松短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2185-1786
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12458238
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:21:00.542363
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3