WEKO3
アイテム
グラウマン(Olga Graumann)におけるインテグレーションの教授学 -オープン授業を中心にして-
https://takamatsu-u.repo.nii.ac.jp/records/6298
https://takamatsu-u.repo.nii.ac.jp/records/6298fb030a7e-5f91-44f6-be8c-1f200499a152
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-10-24 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | グラウマン(Olga Graumann)におけるインテグレーションの教授学 -オープン授業を中心にして- | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Didactics of Olga Graumann's integration - Focusing on the open class - | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
吉田, 茂孝
× 吉田, 茂孝
|
|||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this research, the pedagogy by Olga Graumann, who has researched integration in modern Germany, is considered, especially at open class and the meaning of learning in different groups. First, the awareness of the Graumann's integration is studied. Second, the characteristics of Graumann's open class are clarified. The meaning of the integrated open class, the mistaken cases of open class, and the model of the pedagogy are considered. As the result, the meaning of heterogeneity, the mistakes to make the model of the classes by focusing on "the average children", and the model of open class are clarified. | |||||||
書誌情報 |
高松大学紀要 en : Research bulletin of Takamatsu University 巻 49, p. 97-111, 発行日 2008-02-28 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 高松大学 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1342-7903 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11165700 | |||||||
フォーマット | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |